lördag 27 februari 2010

En kväll med Mats

Just hemkommen från Medeltidscentrum i Prästmon efter en jättetrevlig kväll med Mats Jonsson. Ja, nu var jag ju inte ensam med honom ,utan vi var drygt 30 personer, som trotsat snö och kyla och som gladeligen avstod både OS och schlagerfestival, för att få lyssna till Mats när han berättade om sina självbiografiska serier. Mats inledde och avslutade med att läsa egna texter och däremellan berättade han om sitt skrivande, tecknande och minnen från barndomen.
1998 kom Unga norrlänningar. Fyra år efter, 2002, kom Hey Princess och 2005 gavs Pojken i skogen, ut, alla tre på Galago Förlag, där Mats nu är redaktör och ansvarig utgivare.
Nu ska jag strax lägga mig och läsa böckerna igen och få flera "happy moments". Trots att det skiljer några år mellan mig och författaren, så kan jag mycket väl känna igen mig i mycket av det han ritar och skriver om. Nu väntar vi alla på den bok som Mats just börjat på och vi önskar honom rit - och skrivro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar