söndag 11 mars 2012

Karin Fossum - vilken kvinna!

I en av de bokcirklar jag är med i läser vi just nu författare från Norden och mitt förslag var att läsa tre titlar av Karin Fossum
Jag har läst henne sedan hennes första bok kom ut men de tre senaste hade jag av tidsbrist inte hunnit med. Boken jag läste ut i morse heter Brott och är en helt annorlunda bok jämfört med hennes andra böcker. I de böckerna är det kommissarie Seijer som är huvudperson. 



I denna bok, Brott, är det författaren som har hamnat i bryderi. Utanför hennes hus står långa rader med människor och alla vill de bli huvudpersoner i hennes böcker. Den som tvingar sig fram och tigger och ber är Alvar Eide.  Hans liv blir nu helt annorlunda och fyllda med händelser som han inte haft en aning om, att just han skulle drabbas av... Boken höll mig i ett grepp, jag blev alltmer orolig, arg och med en visshet om att huvudpersonens liv kommer att gå åt skogen...det gick inte att lägga den ifrån sig, helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar