lördag 21 juli 2012

Semesterdeckare

Regniga dagar under min sommarledighet har tillbringats på balkongen. Där har jag legat i soffan under en filt och fullkomligen slukat deckare. Jag har läst Anna Janssons tre senaste deckare från Gotland, Drömmen förde dig vilse, Alkemins eviga eld och När skönheten kom till Bro. Därefter Annika Sjögrens senaste bok, Allt vad marken gömmer och Viveca Stens två senaste, Inatt är du död och I stundens hetta. Igår läste jag ut Mari Jungstedts senaste deckare, Den sista akten, också den från Gotland. Efter denna orgie i deckare avrundade jag med Norah Ephrons Jag gillar inte min hals, som är en samling korta texter/kåserier. Nu har jag precis börjat läsa Vibeke Olssons tredje bok om Bricken. Den heter Sågspån och eld. Liksom de två tidigare böckerna så handlar de om Bricken som arbetar och växer upp på sågverk i Sundsvall under 1800-talets senare del. Läs mer här:http://www.dalademokraten.se/Opinion--Kultur/Kultur/2011/11/07/Stark-roman-av-Vibeke-Olssonsom-man-vill-stracklasa-1/ 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar