lördag 29 december 2012

Bloggen Bookies sista dagar...

Som ni vet har jag bloggat under året i en annan blogg, Bookie, tillsammans med en tjej som heter Hanna. Bloggen stängs nu ner och ska utvärderas. Mittuniversitetet har varit min arbetsgivare och de ska ha all ära för att de vågade satsa på ett samarbete mellan MIUN och bloggen Bokhora. Det var modigt!

Förhoppningsvis ska jag få lite mer tid över för denna blogg och jag passar på att tipsa om mina julklappsböcker!
Margot av Bengt Ohlsson. En bra bok där jag fick följa med både i nutid och med tillbakablickar i Margot Wallströms intressanta liv. För att förstå Margots spännande och svåra arbete inom FN, så varvas texten med inslag från händelser i världen.
På bilden syns en annan bok som "tomten" hittade åt mig... Jag pluggar ju historia och just denna period är på tapeten och ska tenteras inom kort...



Är alldeles snart färdig med boken Den tomma stolen av J.K Rowlings. Både rolig och klurig bok om livet i en liten engelsk stad som inte gärna vill ändra på något och där en politikers plötsliga död får oanade konsekvenser för alla. Det lustiga är att jag drar paralleller med vår egen kommun och politiker där :O Mera om boken när jag läst ut den!

Vi hörs!  Agneta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar